menu

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

Ιστορική νίκη του Audi R10 TDI

Ιστορική νίκη του Audi R10 TDI

Ιστορική νίκη του Audi R10 TDI18 Μαρτίου 2006: Μια ακόμη ένδοξη σελίδα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού γράφτηκε σήμερα, όταν το Audi R10 TDI, εφοδιασμένο με καύσιμο τεχνολογίας V-Power Diesel της Shell, κατέκτησε με εντυπωσιακό τρόπο την πρώτη θέση στον 12ωρο αγώνα στην πίστα του Sebring. Για πρώτη φορά ένα ντιζελοκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο έρχεται πρώτο σε έναν παγκοσμίου επιπέδου αγώνα αντοχής.

Υπερβαίνοντας τα έως τώρα δεδομένα της τεχνολογίας καυσίμων, η υψηλή απόδοση και επίδοση του αγωνιστικού καυσίμου Shell V-Power Diesel επέτρεψε στους οδηγούς Tom Kristensen, Allan McNish και Dindo Capello να πραγματοποιήσουν 349 γύρους στην πίστα στο Sebring της Φλόριδας αφήνοντας πίσω τους μερικά από τα πιο γρήγορα βενζινοκίνητα οχήματα του κόσμου και κατακτώντας την πρώτη θέση.

Το χρυσό αυτοκίνητο ξεκίνησε ιλιγγιωδώς εκτελώντας τους πρώτους γύρους σε χρόνο-ρεκόρ. Οι ανταγωνιστές του άρχισαν τους προγραμματισμένους ανεφοδιασμούς ύστερα από 33 λεπτά αγώνα, ενώ το ντιζελοκίνητο Audi με το αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel συνέχιζε ακάθεκτο – η πρώτη στάση για ανεφοδιασμό έγινε ύστερα από 60 λεπτά αγώνα, αφού πρώτα κατάφερε να σημειώσει πραγματικά εντυπωσιακούς χρόνους, ενώ οι υπόλοιποι γέμιζαν τα ντεπόζιτά τους.

Το Shell V-Power Diesel είναι ένα καύσιμο ντίζελ κορυφαίων επιδόσεων που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στους σύγχρονους ντιζελοκινητήρες να παρέχουν περισσότερη ισχύ για περισσότερο χρόνο και διατίθεται ήδη σε χιλιάδες πρατήρια στην Ευρώπη. Η τεχνολογία στην οποία στηρίζεται το Shell V-Power Diesel χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή της αγωνιστικής εκδοχής του για χρήση στις πίστες.

Εκτός από την εντυπωσιακή επίδοση του Audi R10 TDI, οι ηλιοκαμένοι θεατές στο Sebring εκτίμησαν και τον ιδιαίτερο ήχο του κινητήρα του. Ενώ τα υπόλοιπα αυτοκίνητα ξεκούφαιναν το κοινό σε κάθε γύρο, το Audi R10 TDI, αν και μεταξύ των ταχύτερων μοντέλων, ήταν αισθητά λιγότερο θορυβώδες σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του χάρη στον ντιζελοκινητήρα του.

Η πραγματικά αξιοθαύμαστη επίδοσή του Audi R10 TDI οφείλεται εν μέρει στον εμπλουτισμό του αγωνιστικού καυσίμου με καύσιμο τεχνολογίας GTL («Gas to Liquids», μετατροπή αερίου σε υγρό). Το Shell V-Power Diesel είναι το πρώτο και το μοναδικό καύσιμο ντίζελ ανώτερης ποιότητας που παράγεται με αυτή την ειδική τεχνολογία παραγωγής συνθετικού καυσίμου από φυσικό αέριο, την οποία εφαρμόζει αποκλειστικά η Shell. Τα καύσιμα τεχνολογίας GTL χαρακτηρίζονται από καθαρή και αποδοτική καύση λόγω της εξαιρετικής τους καθαρότητας και του υψηλού τους βαθμού κετανίου.

Χάρη στην καθαριστική δράση του Shell V-Power Diesel στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, το Audi R10 TDI είχε σταθερά υψηλή απόδοση και μικρούς χρόνους ανά γύρο από την αρχή έως το τέλος του αγώνα.

Χάρη στην αμείωτη ισχύ του, το Audi R10 TDI τερμάτισε τρεις γύρους πριν από το δεύτερο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κατακτώντας μια αξέχαστη παρθενική νίκη. Αυτή ακριβώς η αμείωτη ισχύς θα αποτελέσει και το μεγαλύτερο ατού του στην επόμενη μάχη του που θα είναι και η δυσκολότερη, στις 24 ώρες του Le Mans.

Μετά το Le Mans, η εκστρατεία προώθησης του ντίζελ θα συνεχιστεί καθώς το Audi R10 TDI θα αγωνιστεί με το ίδιο καύσιμο στους έξι τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος ALMS.

Ο Tom Kristensen, επτά φορές νικητής των 24 ωρών του Le Mans, είπε, σχολιάζοντας την πρόσφατη νίκη: «Καθ’ όλη τη διάρκεια του 12ωρου αγώνα το αυτοκίνητο ανταποκρινόταν απίστευτα καλά στο αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τους επόμενους μήνες ώστε να είμαστε απολύτως έτοιμοι για το Le Mans».

Ο Mike Copson, Τεχνικός Διευθυντής του τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Shell συμπληρώνει: «Απλώς και μόνο ο τερματισμός του αυτοκινήτου ύστερα από 12 ώρες αγώνα στην πρώτη του εμφάνιση θα ήταν τεχνολογικό επίτευγμα άξιο θαυμασμού – το γεγονός ότι κατέκτησε την πρώτη θέση είναι μια πραγματικά μεγάλη επιτυχία. Είναι προφανές ότι η τεχνολογία καυσίμων από την οποία προήλθε το Shell V-Power Diesel παρέχει σταθερά υψηλή ισχύ εντός και εκτός πίστας. Η εμπειρία που αποκομίσαμε εξελίσσοντας περαιτέρω την τεχνολογία αυτή και φέρνοντάς την στα όριά της θα αποδειχθεί πραγματικά ανεκτίμητη για τη διατήρηση του Shell V-Power Diesel στην κορυφή στο μέλλον».

Ο Δρ Wolfgang Ullrich, Επικεφαλής του τμήματος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Audi Sport δήλωσε: «Ο αγώνας έδειξε ότι το καύσιμο Shell V-Power Diesel θα μας επιτρέψει να διεκδικήσουμε επάξια τη νίκη στο Le Mans».