menu

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

Πέντε Ελληνικές Ομάδες στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας SHELL 2008

Πέντε Ελληνικές Ομάδες στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας SHELL 2008

Οι Νέοι συμβάλλουν στην προσπάθεια εξεύρεσης ενεργειακά αποδοτικών λύσεων για την βιώσιμη κινητικότητα.

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 24ος Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, που πραγματοποιήθηκε στο Nogaro της Γαλλίας από τις 22 μέχρι τις 24 Μαΐου 2008.

Η συμμετοχή της Ελλάδας για άλλη μια χρονιά σε αυτόν τον θεσμό αποτελεί αξιόλογο παράδειγμα των δυνατοτήτων της χώρας μας στην ανάπτυξη καινοτομιών και νέων τεχνολογιών.

Η συμμετοχή, η ευγενής άμιλλα και η προσπάθεια για κάτι πρωτοποριακό ανεξαιρέτως αποτελέσματος προβάλλει τη χώρα μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προωθώντας ταυτόχρονα τους Έλληνες επιστήμονες του αύριο.

Ο Πάνος Ξυνής πρόεδρος των εταιρειών Shell στην Ελλάδα δήλωσε «Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και σπουδαστές να προβληματιστούν πάνω στα θέματα τις ενεργειακής πρόκλησης και να εφαρμόσουν καινοτόμες ιδέες στην πράξη. Είμαι πολύ περήφανος για τις Ελληνικές ομάδες και τις προσπάθειές τους και εύχομαι στο μέλλον περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια και να πειραματιστούν με λύσεις βιώσιμης κινητικότητας.»

Η Ελλάδα που συμμετέχει από το 2004 στην διοργάνωση, εκπροσωπήθηκε τελικά από πέντε ομάδες.

Ειδικότερα, στην κατηγορία Prototype διαγωνίστηκαν τέσσερις συμμετοχές. Η ομάδα του 2ου Γυμνάσιου Χίου με το όχημα «Σπονδοφόρος», κατάφερε να διανύσει 312χλμ. λίτρο (καύσιμο: βενζίνη). Υποστηρικτές στη σημαντική αυτή προσπάθεια της ομάδας ήταν ο Δήμος Χίου και το Café Metropolis. Η ομάδα του 4ου Γυμνάσιου Χίου, διαγωνιζόμενη για πρώτη φορά με το όχημα «Pioneer», διένυσε 109χλμ./λίτρο (καύσιμο: βενζίνη). Χορηγός της ομάδας ήταν ο Δήμος Χίου και υποστηρικτές της η εταιρεία πολυεστερικών σκαφών «Mak Marine» και το φανοποιείο «Τσελέπης Στέλιος».

Στην κατηγορία Urban Concept διαγωνίστηκε η ομάδα από το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, η οποία κατέλαβε την τέταρτη θέση για το βραβείο κανονισμών ασφαλείας Autosur Safety Award. Χορηγοί της ομάδας ήταν η ΑΝΕΚ LINES, το Κέντρο Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών (ΚΘΕΥΟ), το Γραφείο Διαμεσολάβησης Πολυτεχνείου Κρήτης και τα καταστήματα για την υγεία NovaVita. Στην προσπάθεια αυτή συνέβαλαν επίσης η εταιρεία μοτοσικλετών «YMC», η «ΜΟΤΟΚΙΝΗΣΗ», η «Ideal Bikes», οι εταιρείες εμπορίας ελαστικών «Κοκολινάκης Αντώνης Ο.Ε» και «Μιχαηλάκης Sport» καθώς και η εταιρεία «Ο Ποδηλάτης».

Την Ελληνική αποστολή συμπλήρωναν δυο ακόμη ομάδες, από το 2ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω, και το 2ο Λύκειο Χίου που όμως λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν μπόρεσαν να πετύχουν διάκριση στην τελική κατάταξη. Την ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ Αιγάλεω υποστήριξαν η ΤΕΔΚΝΑ (Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής) και ο ΟΑΕΔ, ενώ στην προσπάθεια της συνέβαλαν σημαντικά ο ΔΗΜΟΣ Αιγάλεω και οι εταιρείες ανθρακονημάτων «Trygons» και «Reverse Engineering». Την ομάδα του 2ου Λυκείου Χίου υποστήριξαν οι εταιρείες «Team Best Performance» (Κατασκευή Εξαρτημάτων Υψηλής Τεχνολογίας), η εταιρεία εμπορίας ποδηλάτων «Μητρόπουλος», το συνεργείο μοτοσικλετών «Moto Power» και η εταιρεία γραφιστικών τεχνών «Nora Works».

Χορηγός όλων των ομάδων ήταν η εταιρία μεταφορών SeaLevant που φρόντισε για την ασφαλή μεταφορά των οχημάτων στη Γαλλία.

Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία

Prototypes
Πρωταθλήτρια στην κατηγορία πρωτότυπο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αναδείχθηκε για άλλη μια φορά η Γαλλική ομάδα Lyceé La Joliverie πετυχαίνοντας 3,382 χλμ./λίτρο, βελτιώνοντας το ήδη εντυπωσιακό περσινό ρεκόρ της, των 3,198 χλμ./λίτρο. Την δεύτερη καλύτερη επίδοση σημείωσε το Γερμανικό Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, Offenburg, εξασφαλίζοντας 3,198 χλμ./λίτρο με κινητήρα υδρογόνου. Ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η ομάδα του Γαλλικού Πανεπιστημίου Paul Sabatier Insa Toulouse με 3,036 χλμ./λίτρο.

Η Lycée La Joliverie επίσης απέσπασε το Βραβείο «Φιλικό στο Περιβάλλον» πετυχαίνοντας την εκπομπή 0.8 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Το Βραβείο Τεχνικής Καινοτομίας της Bosch, σε αυτή τη κατηγορία απονεμήθηκε στην ομάδα ESSTIN, Nancy (Γαλλία). Ο βενζινοκινητήρας της διακρίθηκε για την αποτελεσματικότητα και ευελιξία του.

Η Ομάδα ‘EcoEmotion’ από το Πανεπιστήμιο Merseburg και το Πανεπιστήμιο Burg Giebichenstein of Arts Design Halle της Γερμανίας απέσπασε το Βραβείο SKF Design και το Βραβείο Autodesk Eco-design. Το όχημα τους, με μορφή καρχαρία, κατασκευάστηκε από ίνες μεταξιού, ξύλο Balsa και ρητίνη από φυσικά υλικά που βοήθησαν στην μείωση του συνολικού του βάρους και στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

UrbanConcept
Με 848 χλμ/λίτρο η Ολλανδική ομάδα του Πανεπιστημίου De Haagse Hogeschool / TH Rijswijk Academie voor Egineering απέσπασε τη πρώτη θέση στη κατηγορία UrbanConcept με κινητήρα υδρογόνου. Ακολούθησαν οι ομάδες της Νορβηγίας και Τουρκίας, επίσης με κινητήρες υδρογόνου. Το καλύτερο αποτέλεσμα που καταγράφηκε από κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτεύχθηκε από το Σουηδικό Πανεπιστήμιο Τεχνολογιών, Lulea.
Στη Σουηδική ομάδα, που σημείωσε 299 χλμ/λίτρο με κινητήρα αιθανόλης, απονεμήθηκε και το Βραβείο «Κλιματική Αλλαγή» εκπέμποντας τη μικρότερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με 6.15 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ των 9 γραμμαρίων!

Η ομάδα έλαβε επίσης και τρίτο βραβείο, το Τεχνικό Βραβείο Καινοτομίας της Bosch, για το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων της εξάτμισης με απόδοση της τάξης του 90%.

###

 

Σχετικά με τον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell
Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell είναι ένα πολύ σημαντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εξετάσουν προσεκτικά πιθανές λύσεις για το παρόν και το μέλλον του τομέα των μεταφορών καθώς και τις ενεργειακές προκλήσεις και να διερευνήσουν ιδέες για πιο βιώσιμη κινητικότητα. Ο στόχος είναι διττός: η παροχή βοήθειας προς τα τεχνολογικά ιδρύματα ώστε να εξασφαλίσουν το ταλέντο των νέων για τα τεχνικά τους τμήματα και η προώθηση της μελλοντικής σταδιοδρομίας των μηχανικών.

Η συμμετοχή στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell δίνει τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με θεμελιώδη ερωτήματα όπως:

  • Ποιες τεχνικές λύσεις θα καταστήσουν την κινητικότητα βιώσιμη και διαθέσιμη σε όλους;
  • Ποιες συμπεριφορές οφείλουμε να υιοθετήσουμε προκειμένου να διαχειριστούμε καλύτερα τις ενεργειακές μας ανάγκες;
  • Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε τα τρέχοντα επίπεδα άνεσης και να δώσουμε και σε άλλους τη δυνατότητα να φτάσουν σε παρόμοια επίπεδα, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα βιώσιμο και αποδεκτό περιβάλλον για τις μελλοντικές γενεές;

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών, ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell εξελίχθηκε σε μια πραγματικά διεθνή πρωτοβουλία με διαγωνισμούς που διοργανώνονται τόσο στην Ευρώπη όσο και την Αμερική. Το 2008, η δεύτερη διοργάνωση του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell στην Αμερική, πραγματοποιήθηκε στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ από τις 10 έως τις 13 Απριλίου 2008.

Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας για το 2009 θα πραγματοποιηθεί στην Γερμανία στην πίστα EuroSpeedwayLausitz στο Lausitzring, μεταξύ Βερολίνου και Δρέσδης.

Εκπρόσωποι Τύπου για την Ελλάδα:
Βάσια Κλάψη, τηλ: +30 210 9476132
Δανάη Καλαντίδη, +30 210 6931000

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: http://www.shell.com/home/content2/eco-marathon-en

Φωτογραφίες ελεύθερες πνευματικών δικαιωμάτων είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα : www.cdp.fr