menu

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

Το συνθετικό καύσιμο GTL της Shell μειώνει τις εκπομπές σε τοπικό επίπεδο στο Νταβός

Το συνθετικό καύσιμο GTL της Shell μειώνει τις εκπομπές σε τοπικό επίπεδο στο Νταβός

Ημερομηνία 23/01/08.  Από τις 23 έως 27 Ιανουαρίου του 2008 οι παγκόσμιοι ηγέτες από την πολιτική και οικονομική σκηνή καθώς και οι επικεφαλείς μη κερδοσκοπικών  οργανώσεων θα μεταβούν στους χώρους των εκδηλώσεων του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός με αυτοκίνητα Audi TDI που θα κινούνται με το καύσιμο GTL της Shell (Gas to Liquid) στο πλαίσιο της τρέχουσας συνεργασίας μεταξύ Shell και Audi.

Το καύσιμο GTL θα αποθηκεύεται και θα διανέμεται στα πρατήρια της Shell στην «Davos Platz» και στο Glatt Centre της Ζυρίχης. Το καύσιμο GTL είναι συνθετικό καύσιμο που παράγεται από φυσικό αέριο. Είναι άχρωμο και εξ ολοκλήρου απαλλαγμένο από θείο και αρωματικές ενώσεις και έχει αποδειχθεί πως από τη χρήση του επιτυγχάνονται σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές NOx, σωματιδίων και άλλων εκπομπών σε τοπικό επίπεδο.

Καθώς πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές, σύμφωνα με υπάρχοντα στοιχεία, οι εκπομπές εξάτμισης των οχημάτων σε τοπικό επίπεδο αποτελούν μείζονα πρόκληση για την ποιότητα του αέρα. Έχει αποδειχθεί ότι τα συνθετικά καύσιμα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως για παράδειγμα στη Σαγκάη, ενώ επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές των στόλων δημοσίων οχημάτων.

Επί του παρόντος, η Shell παράγει το καύσιμο GTL στο εργοστάσιο Bintulu στη Μαλαισία. Σε συνεργασία με την Qatar Petroleum και έχοντας ως βάση τη δεκαετή και πλέον επιχειρησιακή της εμπειρία, η Shell κατασκευάζει ένα παγκοσμίου κλίμακας εργοστάσιο παραγωγής 140.000 βαρελιών ανά ημέρα καυσίμου GTL στο Κατάρ. Οι νέες αυτές εργοστασιακές εγκαταστάσεις θα έχουν το δεκαπλάσιο μέγεθος από τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στη Μαλαισία.

«Το καύσιμο GTL παράγεται με τη βοήθεια της καινοτόμου τεχνολογίας μας, την οποία έχουμε αναπτύξει τα τελευταία 30 χρόνια στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε καθαρότερα καύσιμα. Η εν λόγω τεχνολογία προσφέρει τη γέφυρα μετάβασης σε τεχνολογίες καυσίμων χαμηλών σε άνθρακα, όπως η παραγωγή υγρών καυσίμων από βιομάζα. Το καύσιμο GTL αποτελεί εναλλακτικό καύσιμο χαμηλού κόστους, το οποίο μπορεί να βοηθήσει τις κυβερνήσεις και τα αστικά κέντρα στη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών, στη μείωση των τοπικών εκπομπών και στην προώθηση μιας βιώσιμης κινητικότητας», δήλωσε ο κος Jeroen van der Veer, Διευθύνων Σύμβουλος της Royal Dutch Shell plc και ένας από τους ομιλητές στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός.

Στην Ελλάδα το συστατικό GTL περιέχεται στο προϊόν V-Power Diesel και πωλείται σε 240 πρατήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

 

Σημειώσεις προς τους συντάκτες:

Η τεχνολογία GTL καθιστά δυνατή τη μετατροπή του φυσικού αερίου σε μια σειρά καθαρότερων προϊόντων για τη χρήση τους ως καυσίμων (για χρήση στις οδικές μεταφορές, στην ναυσιπλοΐα και την αεροπλοΐα), ως χημικές πρώτες ύλες ή ως βασικά έλαια λιπαντικών. Τα προϊόντα GTL περιέχουν σχεδόν εξ ολοκλήρου καθαρούς παραφινικούς υδρογονάνθρακες, οι οποίοι διαθέτουν άριστες ιδιότητες καύσης με καθαρότερη, ομαλή, ελεγχόμενη φλόγα.

Συγκεκριμένα, το καύσιμο κίνησης GTL αποτελεί ένα διαυγές, καθαρό καύσιμο, απαλλαγμένο εξ ολοκλήρου από θείο και αρωματικές ενώσεις και διαθέτει υψηλό αριθμό κετανίου. Ο αριθμός κετανίου μετρά την ποιότητα καύσης του καυσίμου, όπως τα οκτάνια στη βενζίνη. Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός κετανίου, τόσο πληρέστερη είναι η καύση. Το καύσιμο GTL διαθέτει αριθμό κετανίου από 75 έως 80, αριθμό πολύ υψηλότερο από τη συνηθισμένη διακύμανση των 48 με 56 του ντίζελ διυλιστηρίου.

Το μοναδικό αυτό καύσιμο κίνησης, το οποίο προέρχεται από το φυσικό αέριο, μπορεί να παρέχει μεγάλη ευελιξία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καθαρό προϊόν ή ως μείγμα με συμβατικό ντίζελ. Καθώς έχει δημιουργηθεί από αποθέματα φυσικού αερίου, συμβάλλει στη βελτίωση της διαφοροποίησης της παροχής καυσίμων κίνησης και στη μείωση της εξάρτησης από πετρελαιοειδή προϊόντα.

 

Πλεονεκτήματα εκπομπών
% Μειώσεις εκπομπών με τη χρήση καυσίμου 100% GTL

Μοντέλο Audi Σωματίδια NOx Υδρογονάνθρακες & NOx Μονοξείδιο του άνθρακα
A2 TDI 60 4 40 91
A6 TDI 97 48 3 50
A8 TDI * 100 30 37 95

 

*Με ενσωματωμένο φίλτρο σωματιδίων ντίζελ
Πηγή: Audi AΕ, 2004

 

Το καύσιμο GTL παρέχει μια σειρά πλεονεκτημάτων τόσο για τις ρυθμιστικές αρχές όσο και για τις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης στόλων φορτηγών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συμβατικούς ντιζελοκινητήρες, παρέχει όμως σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε τοπικό επίπεδο, όπως σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου σε σύγκριση ακόμη και με το επονομαζόμενο ντίζελ «χωρίς θείο». Τα ποσοστά ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο οχήματος και τις συνθήκες ελέγχου: ελαφριά χρήση έναντι βαριάς χρήσης, Euro-3 έναντι Euro-4. Για παράδειγμα, για το 2004 τα πλεονεκτήματα εκπομπών της χρήσης καυσίμου 100% GTL σε επιλεγμένα αυτοκίνητα Audi παρουσιάζονται στον παραπάνω πίνακα.

 

Royal Dutch Shell plc
Η Royal Dutch Shell plc είναι εταιρεία συσταθείσα στην Αγγλία και την Ουαλία, εδρεύει στη Χάγη και είναι εισηγμένη στα χρηματιστήρια του Λονδίνου, του Άμστερνταμ και της Νέας Υόρκης. Οι εταιρείες της Shell δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 130 χώρες ασκώντας επιχειρηματικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης κοιτασμάτων και παραγωγής πετρελαίου και αερίου, της παραγωγής και εμπορίας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγρών καυσίμων από φυσικό αέριο (GTL), της παραγωγής, εμπορίας και διανομής πετρελαιοειδών και χημικών προϊόντων και προγραμμάτων εναλλακτικών πηγών ενέργειας.

Περαιτέρω πληροφορίες στον ιστότοπο:
www.shell.com/gtl
Όνομα: Κλάψη Βάσια
Τηλέφωνο: 2109476132
Vasia.Klapsi@shell.com