menu

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

x

Τι θέλετε να αναζητήσετε;

Μείνετε σε εγρήγορση... Πιείτε ένα αναψυκτικό!

Μείνετε σε εγρήγορση... Πιείτε ένα αναψυκτικό!

Μείνετε σε εγρήγορση - Πιείτε ένα αναψυκτικόΜείνετε σε εγρήγορση...

Πιείτε ένα αναψυκτικό!

Ενισχύστε την ικανότητα συγκέντρωσής σας

Όταν οδηγείτε θέλετε το αυτοκίνητό σας να ανταποκρίνεται σωστά, κάνοντας τη διαδρομή σας πιο ασφαλή και απολαυστική. Όμως και εσείς πρέπει να είστε σε εγρήγορση! Διατηρώντας τη φυσική ισορροπία των σωματικών σας υγρών κατά τη διάρκεια της οδήγησης θα νιώσετε τη διαφορά στον τρόπο που αισθάνεστε, σκέφτεστε και αντιδράτε.

Στην πραγματικότητα, πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι όταν είμαστε αφυδατωμένοι, μειώνεται σημαντικά η ικανότητα της βραχυπρόθεσμης μνήμης και τα επίπεδα συγκέντρωσης. Το σημαντικότερο όμως, είναι πως τη στιγμή που νιώθουμε δίψα, ήδη ο οργανισμός μας έχει αφυδατωθεί.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι εύκολο να ξεχάσετε να πιείτε αρκετά υγρά, ειδικά όταν κάνετε μεγάλες διαδρομές. Έρευνες επιβεβαιώνουν πως οι περισσότεροι από εμάς καταναλώνουμε λιγότερο από τη μισή συνιστώμενη ποσότητα υγρών ημερησίως.

Η διατήρηση ενός καλού επιπέδου υγρών στον οργανισμό βοηθάει στην ικανότητα συγκέντρωσης. Παράλληλα συνεισφέρει στην αποφυγή πονοκεφάλων και σωματικής κόπωσης.

Χρήσιμες συμβουλές για να μείνετε σε εγρήγορση όταν οδηγείτε

Συνήθεια: Κάντε συνήθεια τη συχνή κατανάλωση υγρών ακόμα και όταν δεν νιώθετε δίψα.

Πιείτε το πρωί: Το σώμα μας κατά τη διάρκεια του ύπνου αφυδατώνεται, γι’ αυτό είναι σημαντικό μόλις ξυπνάτε να καταναλώνετε ικανοποιητική ποσότητα νερού.

Επιλέξτε ροφήματα και αναψυκτικά που σας αρέσουν: Καταναλώνουμε 45% με 50% περισσότερα υγρά όταν πίνουμε αναψυκτικά ή ροφήματα με γεύση, παρά όταν πίνουμε σκέτο νερό.

Πίνετε λίγο και συχνά: Να πίνετε υγρά συχνά και σε μικρές ποσότητες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πιείτε πριν διψάσετε: Το αίσθημα της δίψας είναι το σήμα που εκπέμπει ο οργανισμός μας όταν έχει ήδη αφυδατωθεί.

Παρατηρείτε τον εαυτό σας: Η αφυδάτωση συχνά παρουσιάζει συμπτώματα όπως στεγνά χείλη και στόμα, κοκκινίλες στο δέρμα, κόπωση, νευρικότητα, πονοκέφαλο, σκουρόχρωμα ούρα.

Να είστε προετοιμασμένοι: Να έχετε πάντα στο αυτοκίνητο νερό ή αναψυκτικά.

Προσέξτε τη θερμοκρασία: Εάν κάνει ζέστη όταν οδηγείτε, τότε θα χρειαστεί να πιείτε περισσότερα υγρά από ότι συνήθως.

Όταν οδηγείτε, προτεραιότητα έχει η ασφάλεια: Δεν ξεχνάμε πως ο ασφαλέστερος τρόπος να πιούμε ένα ρόφημα, νερό ή ένα αναψυκτικό είναι όταν έχουμε σταθμεύσει το όχημά μας.

«Διψάτε» για περισσότερα;

Απολαύστε μερικά χρήσιμα στοιχεία

Το νερό αποτελεί το 60% του σώματός μας και το 85% του εγκεφαλικού μας ιστού.

  • Το νερό συνεισφέρει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός μας και στην μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα μας, ενώ παράλληλα ενυδατώνει το δέρμα μας, αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας και προφυλάσσει τις αρθρώσεις μας.
  • Η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση υγρών είναι 2,5 λίτρα για τον ενήλικα άνδρα και 2 λίτρα για τη γυναίκα. Όταν είστε έγκυος, κάνετε γυμναστική ή έχει ζέστη, θα πρέπει να πίνετε ακόμα περισσότερο, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να χάνετε 2,5 - 3 λίτρα νερό.
  • Ακόμα και μια μικρή μείωση στα επίπεδα ενυδάτωσης μπορεί να προκαλέσει κόπωση, πονοκέφαλο, σωματική ατονία ή ακόμα να εμποδίσει την πνευματική διαύγεια.

Την επόμενη φορά που θα σταματήσετε σε ένα πρατήριο της Shell, γεμίστε με καύσιμα το σώμα σας και το αυτοκίνητό σας! Θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα και η διαδρομή σας θα γίνει περισσότερο απολαυστική!

Μείνετε σε εγρήγορση, πιείτε ένα αναψυκτικό

Διαθέτουμε μια μεγάλη ποικιλία αναψυκτικών και ροφημάτων που μπορούν να σας ξεδιψάσουν και να σας κρατήσουν σε εγρήγορση κατά τη διάρκεια της διαδρομής σας. Στη Shell, σας προσφέρουμε συνεχώς νέα προϊόντα για να δοκιμάσετε. Απολαύστε το παγωμένο αναψυκτικό που προτιμάτε ή το αγαπημένο σας ρόφημα και κάντε το απαραίτητο σύντροφο σε κάθε σας γεύμα.

Ανεφοδιαστείτε...

Ένας καφές μπορεί να σας βοηθήσει να αναπληρώσετε το επίπεδο των υγρών στον οργανισμό σας. Όμως, σύντομα θα νιώσετε ξανά δίψα. Είναι καλή ιδέα να πάρετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό ή ένα αναψυκτικό για να συνεχίσετε τη διαδρομή σας γεμάτοι ενέργεια και ευεξία!

Κάντε το τεστ ισορροπίας νερού στον οργανισμό σας

Δοκιμάστε έναν εύκολο τρόπο για να γνωρίζετε κάθε στιγμή πόσο ενυδατωμένος είναι ο οργανισμός σας. Τσιμπήστε για λίγο την πίσω πλευρά του χεριού σας και στη συνέχεια αφήστε το. Αν το δέρμα σας αργεί να επανέλθει, υπάρχει η πιθανότητα να είστε αφυδατωμένοι.

Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευθείτε το γιατρό σας ή τον φαρμακοποιό σας.

Πηγές πληροφοριών:
Grandjean AC and Grandjean NR. Dehydration and Cognitive Performance. Journal of the American College of Nutrition, 2007
EFSA. Draft paper on Dietary Reference Values for Water, Scientific Opinion of the Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, 2008
Grandjean AC, Campbell SM. Hydration: Fluids for Life. International Life Sciences Institute Monograph Series, North America, 2004